Spune adio constipatiei cu hidrocolonoterapie

Spune adio constipatiei cu hidrocolonoterapie

 

Ce este constipatia?

Constipatia este un simptom care ne arata ca intestinul gros nu functioneaza normal, simptom pe care oamenii il descriu foarte diferit. Pentru multi inseamna scaune rare, pentru altii inconsistente, pentru altii scaune tari, greu de eliminat.

Oricum ar fi descrisa, constipatia este una dintre cele mai mari probleme ale prezentului, pentru ca ea ne afecteaza viata de zi cu zi. Starea de plenitudine, balonarea, durerile de cap, probleme ale pielii,  nervozitatea sunt doar cateva din manifestarile pe care le putem avea datorita constipatiei.

Care ar putea fi cauzele constipatiei?

In cele mai multe cazuri constipatia e cauzata de:

– lipsa fibrelor in alimentatie
– consumul redus de apa
– consumul exagerat de cafea si ceai negru sau verde
– lipsa exercitiului fizic
– imposibilitatea de a merge la toaleta atunci cand avem nevoie, ceea ce, pe  
  termen lung, duce la o “inchidere” a intestinului
– abuzul de laxative, ceea ce duce la o pierdere a motilitatii colonului, uneori  
  definitive
– consumul unor medicamente (anxiolitice, antidepresive)

In alte cazuri, constipatia poate fi cauzata de:

– cancer de colon
– afectiuni ale colonului (Sindromul colonului iritabil)
– hipotiroidie
– sarcina
– unele afectiuni psihice

Aceste cazuri trebuie sa fie tratate numai de catre medicul specialist.

Ce este de facut?

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci atunci cand suferi de constipatie este sa iti schimbi alimentatia. Mai mult de trei sferturi din cazurile de constipatie au ca punct de plecare o dieta dezechilibrata.

Trebuie sa stii ca, pentru a avea un scaun normal si regulat ai nevoie de doua lucruri simple : fibre si apa.

  1. Fibrele

Fibrele sunt acea parte a fructului sau a legumei pe care organismul nostru nu o poate digera, dar care da consistenta si volum scaunului, ajutand la eliminarea acestuia din colon.

Cantitatea minima ce trebuie consumata este de 18- 35 g pe zi. Ultimele studii arata ca, de fapt, ar trebui sa consumam 50- 75 g pe zi pentru a avea un tranzit normal.

Pare simplu, numai ca daca te apuci vreodata sa calculezi cate fibre mananci intr-o zi vei vedea ca esti departe de minimul necesar. Poti sa-ti calculezi din curiozitate, facandu-ti un jurnal in fiecare zi, timp de o saptamana si folosind site-ul: http://nutritiondata.self.com/.

Urmatoarele alimente sunt bogate in fibre:

– fasole, linte, mazare
– fructe crude ( zmeura ,capsuni, prune, smochine, mar si para cu coaja) sau 
  deshidratate. Smochinele, prunele, caisele uscate sunt surse excelente de fibre
  si minerale. Atentie insa la cantitate pentru ca au si multe calorii.
– ovaz, orz, cereale integrale, paste integrale, orez integral, tarate de psilium.

Evita tot ce este alb (painea alba, orez alb, paste albe), pentru ca aceste produse accentueaza constipatia.

– legume, mai ales cele verzi
– seminte si nuci(migdale,nuci pecan, alune de padure
– semintele de psilium sunt o sursa foarte importanta de fibre. Poti pune psilium
   in sucul de fructe de dimineata sau in iaurt. Exista multe retete pe baza de
  tarate de psilium pe internet.
– semintele de in sunt un aliat impotriva constipatiei. Inainte de a le folosi
  macina-le in rasnita pentru ca altfel sunt greu de digerat. Sunt foarte gustoase
  atunci cand le adaugi la un iaurt sau la salata.

Evita (sau macar diminueaza cantitatea) painea alba, carnea, ouale si branzeturile pentru ca accentueaza constipatia.

Inlocuieste orezul cu quinoa care este o cereala bogata in aminoacizi si fibre. Se gateste la fel ca orezul, dar timpul de fierbere e mai redus.

In momentul in care decizi sa iti maresti cantitatea de fibre din alimentatie fa-o treptat, pentru ca daca trecerea se face brusc pot aparea balonare, diaree, senzatie de voma, greata.

2. Apa

Cati dintre noi beau cele 8-10 pahare de apa pe zi, cat ne recomanda doctorii? Putini. Multi beau ceai, cafea si alte bauturi energizante care nu fac altceva decat sa deshidrateze si mai mult organismul.

Corpul nostru are nevoie de apa pentru a functiona. Numai pentru a produce sucurile digestive are nevoie de 8 litri de apa! Sigur ca apa este extrasa in mare parte din alimentele pe care le consumam, dar cea pe care o bem trebuie sa fie de minim 2 litri pentru a nu ne deshidrata.

In cazul in care este deshidratat, organismul trebuie sa-si faca rost de undeva de apa si cea mai facila cale pentru el este absorbtia apei din colon. Acest lucru duce la aparitia acelor scaune tari, greu de eliminat din intestinul gros si, deci, la constipatie.

Deci beti apa!

Al doilea lucru pe care trebuie sa-l faci este sa iti pui corpul in miscare. Lipsa miscarii incetineste metabolismul organismului si  activitatea intestinului. S-a constatat ca oamenii activi sufera mai rar de constipatie decat cei inactivi.

Al treilea lucru (acolo unde este cazul) este sa renunti treptat la laxative. Ele nu fac decat sa rezolve pe moment constipatia, dar nu inlatura si cauza ei. Asa cum am spus, abuzul de laxative duce la scaderea motilitatii intestinale si in timp (mai ales in cazul laxativele chimice) poate duce chiar la paralizia muschilor intestinali, cu pierderea definitiva a posibilitatii de a avea un scaun normal si natural.

In cazul in care nu puteti, inlocuiti macar laxativele chimice cu laxative pe baza de plante. Ele nu sunt toxice si deci nu afecteaza ficatul dumneavoastra.

Constipatia si hidrocolonoterapia

Hidrocolonoterapia este o terapie ce consta in infiltrarea in colon a apei simple, filtrate, in scopul eliminarii de la nivelul intestinului gros a rezidurilor stagnante, a gazelor, a mucusului si a parazitilor.

Practic, se introduce apa filtrata in colon, via rectum, cu ajutorul unui aparat ce monitorizeaza permanent presiunea si temperatura. Apa introdusa, destinde peretii colonului si declanseaza miscari de contractie ale acestuia, ce antreneza la exterior atat apa cat si eventualele depuneri de pe peretii intestinali.

Pentru persoanele care sufera de constipatie hidrocolonoterapia este un adjuvant deosebit de important. Nu numai ca ajuta la eliminarea din intestinul gros a reziduurilor stagnante, dar prin contractile intestinale pe care le promoveaza, determina o crestere a motilitatii intestinale. Este, daca vreti, un fitness al colonului. Nu este suficienta o singura sedinta de hidrocolonoterapie. Ca si in cazul sportului, este nevoie de mai multe sedinte pentru a vedea rezultate.

E necesar sa intelegeti ca, din moment ce suferiti de constipatie de ani de zile, e nevoie de mai mult decat cateva zile pentru a putea ameliora starea dvstra.

Daca hidrocolonoterapia este inclusa intr-un program care include dieta bogata in fibre, consum adecvat de apa, sport exista mari sanse ca, in timp, constipatia sa dispara.

Dr. Cristina Mirica
Specialist hidrocolonoterapie

Hello - SUMMER

Profita de oferta Del Mar:
- 4 sedinte de radiofrecventa corporala
- 4 impachetari green coffee in capsula Dermalife Spa
- 1 masaj back & shoulders

Pret Oferta: 294 Eur